Baldur’s Gate 3: Dünya Çapında Bir Çıkarma Yaratan İstatistikler Açıklandı
Larian, BG3’ün dünyayı nasıl ele geçirdiğini gösteren çeşitli istatistikleri paylaştı.
Baldur’s Gate 3’ü hala bitiremedim. Gerçekten uzun bir oyun ve ben küçük bir sincap kadar dikkat süresine sahibim, bu yüzden onu bitirmem aylar sürüyor. Ancak, bir başyapıt olduğu kesin; ve 3. Akt’a ulaştığımda, nuanslı karakter etkileşimleri ve küçük büyük birçok durum karşısında sürekli olarak etkileniyorum. Bu, tüm zamanların en büyük RPG’lerinden biri ve aynı zamanda en yoğunlarından biri. Bu nedenle, bir milyondan fazla insanın şimdiye kadar sonuna ulaştığını duymak oldukça şaşırtıcı.
Larian tarafından açıklanan bilgilere göre tam olarak 1.3 milyon kişi, Baldur’s Gate 3’ün sonuna ulaştı. Bu bilgiler, bu ayın sonunda Xbox’a çıkış yapmadan önce romantik partnerler, sınıf seçimleri, köken karakterleri ve bir avuç başka saçma bilgiyi de konuşan çeşitli infografiklerle birlikte geçen hafta ortaya çıktı. Benim kafam hala bu hafta sonu The Game Awards’da sürpriz bir şekilde duyurulmasına odaklanmış durumda. Infografikler, topluluk için eğlenceli bir etkinlik ve Baldur’s Gate 3’ün ne kadar ilerlediğinin bir kutlaması olarak görülebilir. İlk başta kenarda duran erken erişim sevimlisi olarak başlayan bu oyun, yılın en iyi büyük yapımı haline geldi.
Baldur’s Gate 3: Platformlar Arası Satış Rakamları Belli Değil, Ancak İstatistikler İlginç Detaylar Sunuyor
Her platformdaki satılan ürün sayısını tam olarak bilmiyoruz, ancak PS5 ve PC’deki kullanıcı yorumları, kaç sadık oyuncunun oyunun içine daldığının iyi bir göstergesi. Yazının yazıldığı an itibariyle Steam’de 434,317 ezici olumlu kullanıcı yorumu bulunuyor ve PS5 de benzer şekilde yüksek sayılara sahip, ancak şu anda konsollar konusunda daha spesifik olmak daha zor.
Her ne kadar her platformdaki satış rakamları net olmasa da, PS5 ve PC’deki kullanıcı yorumları, oyunun ne kadar sadık oyuncu tarafından benimsendiğinin iyi bir göstergesi. Yazının yazıldığı sırada Steam’de 434,317 ezici olumlu kullanıcı yorumu mevcut ve PS5 benzer şekilde yüksek sayılara sahip, ancak şu anda konsollar konusunda daha spesifik olmak daha zor.
Trophy istatistikleri, oyuncuların ilerlemesini takip etmenin ilginç bir yolu. PSNTrophies’e göre, oyuncuların %16.85’i oyunu bitirmiş, %29.86’sı ise 2. Akt’ı geçmiş. Tactician Mode’i geçenler daha az, Honour Mode’u başaran neredeyse hiç yok, ancak bu kadar büyük bir oyunun 30 saatten fazla içeriğini tamamlayan oyuncuların neredeyse %30’unu görmek büyük bir başarı.
Baldur’s Gate 3: Bir Milyonu Aşkın Oyuncunun Kalbini Kazanıyor
Baldur’s Gate 3, insanların sevgisini kazanıyor ve önemli bir yüzde, deneyimi o kadar çok seviyor ki sonuna kadar tamamlıyor. Genellikle, bu kadar zorlu oyunlarda bu durumun tam tersi olur, ancak Larian, sevilen karakterleri doğrudan merkeze yerleştiren bir CRPG oluşturmayı başardı ve bu, hatta rastgele oyuncuları bile en zorlayıcı anlarında bile oyunun içine çekmek için yeterli.
Hemen hemen her büyük oyunun düzenli güncellemeler ve bitmeyen içerik akışlarıyla dikkatimizi çektiği bir ortamda, giderek farklı yollarla oynanmaya yönelik tasarlanmış bir hikaye odaklı RPG görmek, beni içten içe mutlu ediyor ve başarısının ardından hangi tür oyunların yaratılacağı konusunda olumlu bir bakış açısı kazandırıyor. Tamamlama istatistikleri bir yana, Larian tarafından açıklanan diğer istatistikler genellikle sadece biraz eğlence.
Larian’ın yayınladığı geriye kalan istatistiklere göre, bir milyondan fazla kişi bizlerden birer bilinçli peynir tekerleği haline geldi, ki benim haberdar olmadığım bir şeydi. Halsin ile romantik ilişki yaşayan oyuncuların %66’sı, onu dev bir grizzly ayısı olarak görme kararı almış.
Milyonlarca oyuncusunun oyun içinde harcadığı toplam zaman konusunda, Baldur’s Gate 3, şu an itibariyle 452,556,984 saat toplamış durumda, yani 51,662 yıl. Bu sayının gelecek yıl bu zamanlarda muhtemelen iki katına çıktığından şüphem yok ve Larian’ın kitlelere açığa çıkaracağı başka bir çok bilgi olacak. Aylar önce piyasaya sürülmüş olmasına rağmen, Baldur’s Gate 3, Spider-Man 2 ve Starfield gibi AAA çabalarının geldiği ve gittiği bir oyun dünyasında hala üstün bir varlık sergiliyor. Bu bir tesadüf değil ve bir milyondan fazla kişinin kredilere ulaşması, hepsini tekrar yapma isteği de öyle.
YORUMLAR