Büyük Çaplı Insomniac Games Veri Sızıntısı, PlayStation Özel Oyun Satış Rakamlarını Ortaya Koydu
Ünlü oyun geliştirici Insomniac Games, yakın zamanda bir hacker grubunun hedefi oldu ve birçok dikkat çekici PlayStation özel oyununun satışlarıyla ilgili bilgiler ortaya çıktı. Hacker grubu, şirketin iç verilerinden 1 terabaytın üzerinde bir miktarı çaldı ve iddiaya göre bu bilgilerin geri verilmesi karşılığında yaklaşık 2 milyon dolar talep etti. Bu talep karşılanmadığında, grup çalınan veriyi (1.3 milyon dosyadan oluşan) çevrimiçi olarak yayımladı.
Bu sızıntı, hem sızan veri miktarı hem de bu dosyalardaki içerik açısından video oyun endüstrisinin tarihindeki en büyük sızıntılardan biri olarak dikkat çekiyor. Sızan bilgiler, Insomniac’ın önümüzdeki birkaç yıl için planlanan yayın programından, beklenen Wolverine projesinin tam hikaye ayrıntılarına kadar birçok şeyi içeriyor. Önemli bir şekilde, sızıntı, birçok Insomniac çalışanının kişisel bilgilerini de içeriyor. Oyun geliştirme görüntülerinin ve hikaye sürprizlerinin ötesine geçen bu sızıntı nedeniyle, burada sızıntının tam içeriğini paylaşmayacağız.
Ancak sızıntının diğer bazı bölümlerinin tartışmaya, bağlamlamaya ve incelenmeye değer olduğu anlamına gelmez. Aslında, sızıntıdaki en ilginç bilgilerden bazıları, Sony’nin son birkaç yılın en büyük PlayStation özel oyunlarına ilişkin iç satış rakamlarıyla ilgili. Tam satış rakamları modern oyun endüstrisinde şaşırtıcı derecede zor bulunabilir ve bu rakamlar kesinlikle paylaşmaya değer bazı hikayeler anlatıyor gibi görünüyor.
Ancak bunlara geçmeden önce, lütfen tartışacağımız rakam detaylarının resmi olmadığını unutmayın. Sızıntıdaki bilgilerin büyük bir kısmı doğru gibi görünse de, bu tür şeylerde hatalar olabilir. Ayrıca, sızıntıdaki satış tablosu, Mart 2022’nin başlangıcından önce kaydedilen satışları kapsıyor gibi görünüyor, bu da bu rakamlara dahil edilmeyen (veya o tarihten sonraki) satılan birimleri ve yayımlanan oyunları içerir.
PlayStation Özel Oyun Satışlarına Dair İlginç Rakamlar Ortaya Çıkıyor
Genellikle, satış tablosunun üst sıralarındaki oyun isimleri (ki bunlara ResetEra’da burada bulabilirsiniz) çok şaşırtıcı değil. Muhtemelen Insomniac’ın 2018 Spider-Man oyunu, 2018 God of War oyunu, Horizon Zero Dawn ve Uncharted 4 gibi oyunların son yıllardaki en çok satan PlayStation oyunları olacağını tahmin edebilirdiniz ve haklı çıkardınız.
Ancak biraz daha şaşırtıcı olan, bazı oyunların tam olarak ne kadar başarılı olduğudur. Örneğin, Marvel’s Spider-Man görünüşe göre sadece 22 milyon kopya sattı (rapor edilen dönemin en çok satan PlayStation özel oyunu), God of War da 20 milyon birim barajını aştı. Horizon ise şaşırtıcı bir şekilde 19 milyonun üzerinde birim sattı, bu da Uncharted 4, The Last of Us’un PS4 remaster’ı ve Gran Turismo Sport gibi başlıkları rapor edilen dönem içinde geride bırakması oldukça şaşırtıcı. Oyunun başarılı olduğunu biliyorduk, ancak bu kadar kopya satan yeni bir IP’in (ve bu süreçte bu kadar başarılı kurulmuş franchise’lara göre daha fazla satan) gerçekten etkileyici olduğunu söyleyebiliriz.
Ancak, satış tablosunun biraz daha altında bazı ilginç sırlar bulunuyor. Örneğin, Days Gone, rapor edilen dönemde PS4 versiyonunun görünüşe göre 7 milyon birimden fazla sattığı bu listedeki en çok satan yeni markalardan biridir. Bu rakam, oyunun PC sürümünün satış rakamlarını içermiyor, sadece referans olarak gösteriliyor.
Tipik olarak, bir oyunun bu kadar iyi satması neredeyse devam oyununu garanti ederdi. Ancak Days Gone her zaman özel bir durum olmuştur. Oyun, (özellikle büyük bir PlayStation özel oyunu için) karışık eleştiriler aldı ve oyunun yönetmeni John Garvin’in yaptığı tartışmalı açıklamalarla tetiklenen eleştirmenlere karşı oyuncular tartışmasının ortasında buldu kendini. Days Gone geliştirici stüdyosu Bend Studio, o zamandan beri Garvin’den uzaklaştı, bu da Days Gone’un muhtemelen bir devam oyunu almayacağı giderek kabul gören bir fikre katkıda bulundu. Durum karışık, ancak bu rakamlar, oyunun, bazı iddiaların aksine, iyi satıldığını doğruluyor gibi görünüyor.
Uzun zamandır beklenen devam oyunlarından biri olan Bloodborne’un şu ana kadar 7 milyon kopya sattığı bu listede ortaya çıkıyor. Oyunun başarısı çok da şaşırtıcı değil, ancak daha önce 2015’e kadar Bloodborne’un sadece 1 milyon kopya sattığını biliyorduk. Bu tablo, oyunun aslında bu kadar başarılı olduğunu ortaya koyuyor ve muhtemelen neden hala bir devam veya PC portu alamadığımıza dair daha fazla soru sormamıza neden olacak. Tabii ki, bu projelerin (ve FromSoftware’in inanılmaz derecede yoğun programının) karmaşık doğasının, bunların gerçekleşmemesinin en büyük nedeni olduğu uzun süredir speküle edilen bir konu olarak biliniyor, Bloodborne’un basitçe başarısız olmadığı anlamına gelmiyor.
Ne yazık ki, tablonun alt kısmında bazı sert gerçekler bulunuyor. Örneğin, Death Stranding’in 2022’nin başlarında sadece 4 milyon kopya sattığı görünüyor. Oyunun biraz karışık ilk karşılaması ve genelde niş bir oyun olması göz önüne alındığında, belki de bu kadar satmış olması çok da şaşırtıcı değil, ancak oyunun Hideo Kojima liderliğindeki proje etrafındaki önceki hype’ın oyunun “beklentilerin üzerinde performans sergilemiş olabileceği” spekülasyonları vardı. Elbette ki oyun bir devam ve bir film uyarlaması alıyor, ve muhtemelen bu dönemde teknik olarak onu satan bazı oyunlardan daha fazla gelir de sağlamış görünüyor.
Returnal için durum biraz daha karamsar görünüyor; çünkü bu tablonun oluşturulduğu tarih itibariyle henüz 1 milyon kopya satmamış gibi görünüyor. Yine de, Returnal geliştirici stüdyosu Housemarque zaten yeni bir projede çalışıyor, ancak görünüşe göre Returnal hakkında dolaşan olumlu söylentiler, dikkate değer satışlara dönüşmemiş gibi görünüyor. Elbette, Returnal, erken bir PS5 özel oyunuydu ve PS5’ler ancak çok yakın zamana kadar kolayca bulunabildi. Bu eksikliği ve bu özel oyunların getirdiği 70 doların üzerindeki fiyat etiketi, açıkçası bazı dikkate değer PS5 özel oyunlarının performansını etkiledi ve yeni bir şey deneyen nispeten küçük bir stüdyodan çıkan Returnal’ın geniş kitle başarısına dönüşmedi.
Satışlar Yalnızca Bir Oyunun Başarısının Hikayesini Anlatmaz, Ancak…
Satışlar yalnızca bir oyunun başarısının hikayesini anlatmaz, ancak bir oyunun perakende performansı elbette ki gelecekteki franchise olanakları ve endüstrinin geri kalanının yönü üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir. Bu durumda, bu büyük çıkışların gerçekte ne kadar sattığı ve bu durumun PlayStation’ın gelecekteki kararlarını nasıl etkileyebileceği konusunda biraz daha iyi bir fikre sahip olmak en azından ilginçtir.
YORUMLAR